MUNKÁSOKÚJSÁGA
Nyomtatás

Elég volt a görögök élősködéséből!

Írta: Partizán. Lapszám: on-line tartalom

Average rate is 5 / 5Average rate is 5 / 5Average rate is 5 / 5Average rate is 5 / 5Average rate is 5 / 5 1 db. értékelés  15 db. hozzászólás

greek-festival-dc2Mondjuk ki, hogy elég volt!
Görögül is, hogy a hiéna nép, Európa piócái is megértsék: Αυτό ήταν!

Igen, elég volt abból, hogy szétverik holmi megszorításokra hivatkozva a saját országukat. Vegyenek példát rólunk, magyarokról. Mi példaértékű nép vagyunk Európa számára. A mi hátunkon fát lehet vágni. Belénk lehet rúgni akár hobbiból is. Simán eltűrjük.


Csodálkozom azon, hogy a görögök, akik persze mind kommunisták és anarchisták, nem köszönik meg az évek óta tartó szívatást. A magyar modell példaértékű. Nálunk másfél évnyi közéleti horror után is több tízezer ember vonul utcára a kormány mellett, megköszönve a rémes valutaárfolyamokat, az egekben lévő üzemanyagárat, a megnyirbált cafeteriát és a munkavállalói jogok viccgyűjteménnyé silányítását. Ennek mindenhol így kellene lennie. Azon kifejezetten csodálkozom, hogy a Nokia gyár előtt még nem állítottak szobrot Orbán Viktornak az elbocsátott munkások. Szerencsére a borsodi éhségmenet megalázása és gyalázása napirenden van, ott legalább a helyén mennek a dolgok. Mit is képzel egy munkanélküli olvasztár? Nem versenyképes, hát akkor éhen lehet dögleni. Az átképzést nem ajánljuk, mert ugye Ózdon senkinek nincs munka.

Persze kanyarodjunk vissza a görögökhöz. Róluk mindenki tudja, hogy élősködő lusta népség. Annyira lusták, hogy még nyaralni sem járnak, inkább élősködnek szegény német turistákon. Felháborító, hogy abból akarnak megélni, hogy nyaraló európai polgárok okádékát és egyéb mocskát pucolják óraszám. Szintén felháborító, hogy éjszaka gyakran negyed órát is üvöltözni kell a boltjaik előtt, hogy lejöjjön pihenés helyett valaki és kiszolgálja a megszomjazott német, lengyel és magyar fiatalokat. Mélységesen egyet lehet érteni azzal a exjobbikos politikussal, akiről 2010-ben került elő egy videó, amelyen „hélótagecinek” szólítja a kempingben munkát imitálva lustálkodó görög munkást.

Európa, vagy fogalmazzunk pontosan a németek teljesen jogosan zavarták el a görög kormányt. Felháborító, hogy egy kormány meg akarja kérdezni a népét arról, hogy legyenek-e megszorítások és ha igen, milyen jellegűek? A demokrácia őshazájában túl komolyan vesznek szép, de nem túl praktikus elveket. Ez a világ így nem működik. Egyértelmű, hogy az elmúlt fél évszázad szociális vívmányait el kell felejteni. Mérhetetlenül ostoba az, aki úgy gondolja, hogy lehet még ingyen egészségügy, egyetem. Akinek van pénze, annak ez jár, akinek nincs, az szégyellje magát, hogy így vagy úgy de élősködni akar gazdag polgártársain.

Nem is értem, hogy várja el egy közszolga, a szolgára nagy hangsúlyt helyezünk, véletlenül sem alkalmazottat írunk. Szóval hogy várja el a tizensokadik havi fizetést. Igaz, hogy töredékét keresi a magánszektorban dolgozónak, ezekkel a bűvészkedésekkel kompenzálták őket, de akkor sem kell nekik ennyi pénz. Magyarországon ugyebár a tizenharmadik havit szépen beépítették a fizetésbe fizetésemelés helyett, aztán szépen levágták onnan az IMF igényének megfelelően. Emiatt nálunk senki nem tüntetett, csupán apósom pártolt el végleg a szocialistáktól néhány évtized után. Persze Görögországban a hazainál egészségesebb a helyzet. Ott állam bácsi pár hónapot simán csúszik a közszféra fizetéseivel, de a mindenféle közkötelezettséget ettől függetlenül kamatostul hajtja be. Ezt így kell csinálni! Berlinben egy költségoptimalizáló közgazdász egy luxusirodában luxusfizetésért leírja, hogy mennyivel kell csökkenteni a kecske-farháton dőzsölő görög nyuggerek pénzét. Meg persze leírja elvárásként, hogy a német és francia bankoknak minden fillért vissza kell fizetni és a német kereskedelmi cégek előtt szélesre kell tárni a piacot, hogy kedvező kínálatukkal segítsék a görög szegénység elleni küzdelmet.

A görögök irritálóan élősködő népség. A politikusaik is. Olyannyira, hogy európai, bocsánat berlini gyámság alá kellett helyezni őket. Hitler még tankokat küldött az Akropoliszhoz, ma már elég két tucat gazdasági tanácsadó, akiket még partizánok sem molesztálhatnak.

Nálunk nagy szerencse, hogy más a helyzet. Van ugyan egy miniszterelnök, aki itthon hőzöng egy picit, de azért tudja a dolgát. Megoldja okosban, hogy többet dolgozzunk kevesebbért és a pénzünket is ügyesen padlóra tette mindeközben. Csodálatra méltó profi, akinek egyes számú helytartóját, a tehetséges Lázárt, már Berlinben is fogadták és szájtátva hallgatták a megtapsolt megszorítások igaz történetét. Az igazán bájos persze az, hogy mifelénk a kormány ellenzéke még inkább a piac pártján van és fényévnyire a hatalomtól is arról vizionál, hogy milyen megszorításokra lenne szükség. Talán egyedüli ország vagyunk, ahol a világ antiszociális ámokfutását elkezdő Reagan amerikai elnökének kettő szobra is lehet és a szintén brutális megszorításokat foganatosító vaslady életéről szóló filmet már az óvodákban is vetítik, bemutatva, hogy miként kell sztrájkoló bányászokat megtörni és az örök munkanélküliek mezejére száműzni.

Remélem mindenki megértette ennek a cikknek a lényegét és mindenkiben megerősödött a hit, hogy a megszorítás nem szükséges rossz, hanem szükséges jó. A szolidaritás és minden más butaság történelmi lom a nyakunkon, amit el kell dobni, ha boldogulni akarunk. A gyengéknek egy normális világban nincs helyük. Ha elbuknak, hát elbuknak, arra jók legalább, hogy rajtuk keresztül magasabbra jussunk. Mert a jó munkavállaló ugyebár fölfelé nyal, oldalra bök, lefelé pedig tapos!

Éljen Európa, vesszenek a görögök!

Felhasználói észrevételek

Insider

2012. február 14. kedd
Mandela: A centralizáció csak abban az esetbe rossz, ha hatalmi arroganciával párosul. Ha egy olyan erős központ (vagy központok) alakul(na) ki, amelyik az emberek érdekét nézi a tőkével (és a kis számú tőkéssel) szemben, akkor még előnyös is lehet.
Nem értek egyet. A világot a pénz irányítja (illetve az a hatalom, amit a pénz ad) és az, aki a pénzt tudja irányítani, az irányítja a világot. Legalább is a jelenleg ismert világot mindenképpen. De szerintem nem mindig lesz ez így. A kormányok elsősorban az őket hatalomra juttatóknak elkötelezettek, és mivel a kampányokat általában üzleti érdekkörök finanszírozzák (valamiért cserébe) ezért elsősorban nekik kedveznek. Ha ez véletlenül éppen egybeesik a népek akaratával - vagy nem tűnik fel nekik a mutyi - akkor nincs baj. De ha kezd kilógni a lóláb, akkor baj lehet. Olyankor jönnek a "gumicsontok".
Azért mert az állami tervgazdálkodás más példáját még nem láttuk a Sztálinin kívül, az nem jelenti azt, hogy nem is létezik ilyen. Egy falusi gyerek sem látott még jó eséllyel pl. élő bálnát, de attól még létezik. :)
Nem...a fejlődés nem a szabad piacot igazolja. Nem a piac hozza létre a fejlődést (nem a politikusok, sőt nem is a közgazdászok), hanem a tudósok, mérnökök, és mindazok, akik létrehozzák azokat a dolgokat, amelyek előre viszik a világot. A pénzügy legfeljebb a hátteret biztosítja nekik ehhez, de azt is csak közvetve, mert egy jó kocsit mondjuk csak jó fémből lehet megcsinálni, nem papírpénzből. Ha nincs fém, lehet akármennyi pénzed, akkor sem lesz autód (oké, lehet műanyagból is, de ez más téma. :D)
Nem, nem...sajnos a bolygó felélése messze nem olyan távoli mint azt hiszed, vagy hiszik sokan. De ha az is volna...akkor nem gondolsz a saját gyerekeidre, unokáidra? Nekik az a "távoli" már inkább közeli lesz. Egy egészséges gondolkodású ember ezekre is gondol, vagy kellene gondolnia. Végül is a Földet nem a nagyszüleinktől örököltük, hanem az unokáinktól kaptuk kölcsön!
A piacnak viszont nincs morális joga "áttérni a környezetkímélő" energiaforrásokra pl, mert ezek jellemzője a megújulás és az, hogy mindenki számára hozzáférhetőek. Annál nagyobb disznóságot pedig elképzelni sem tudok, hogy a tőkések majd a szelet, a napfény meg hasonlóak adjanak el nekünk drága pénzen, ami nekik kvázi "ingyen" érkezik. Bár most is ezt teszik már, de ha ennél tovább mennek, abból baj is lehet.
A "mindenkié és senkié" kérdésben az a véleményem, hogy gyorsan különbséget kell tenni a fejekben a személyi tulajdon, a magántulajdon, a közösségi tulajdon és a állami tulajdon között. Ez a négy dolog igen csak sokban különbözik. :) Az állammal összefonódó MAGÁNgazdaság az, amit kapitalizmusnak hívnak, szóval de...éppen ez a baj. Szóval nem értek egyet. Több állam, de kevesebb felesleges bürokrácia. Több rugalmasság. Likvid (vegyes rendszerű) demokrácia, a magántulajdon korlátozása, viszont a személyi tulajdon minden körülmények közti szentsége és biztosítása. Több közösségi döntéshozatali mechanizmus. A pénzgazdálkodás helyett erőforrás alapú gazdálkodás. A pénz ne értékmérő, hanem csak közvetítő legyen addig, amíg erre egyáltalán szükség van. A központban az ember, az emberek valós szükségletei és ne pedig az "1%" magánérdeke és a mesterségesen felkeltett igények álljanak. Szerintem.
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 13. hétfő
Én nem gondolom, hogy Te feltétlenül centralizált kormányt akarsz, de egy globális szabályozás magában foglalja ezt a veszélyt, és valamilyen szinten már önmagában centralizációt hordoz magában, amennyiben nemzetállamok FELETT hoz döntéseket, ahogyan pl. az Európai Parlament. Jelenleg világkormány nem létezik! A nemzetközi pénzvilágnak kétségtelenül nagy a befolyása, de az egy mítosz, hogy "ők irányítják a Világot". A kormányok elsősorban a választópolgárok felé elkötelezettek, hiszen ők segítik őket kormányra szavazataikkal, márpedig ezt az óriáscégek által pénzelt plakátokra redukálni durva leegyszerűsítés, ellenkező esetben simán nyerhetett volna Gyurcsány 2010-ben is! A nemzetállamoknak szerintem minden területen függetlenséggel kell rendelkezniük, a gazdaság területén is! A tervgazdaság pedig szépen hangozhat elvben, de az állami tervezésnek nagyon más példáját nem láttuk még a sztálini tervgazdálkodáson kívül. A Világban mindenütt tapasztalható fejlődés és a jólét növekedése a szabad piacgazdaságot igazolja! Lehet választani Észak-Korea és mondjuk az USA életszínvonala között! Ugyanezen okból nincs szükség a gazdasági rendszer átfogó reformjára sem. Ez abból is látszik, hogy Te is csak a "bolygó felélését" tudod mondani. Ami viszont igen távoli! Már most látszik az alternatív energiahordozók, technológiák fejlődése. A piac önmagától is át fog térni a környezetkímélő gazdálkodásra, hiszen a hagyományos energiahordozók el fognak fogyni. Pont mivel a természeti környezet anyagi része is a gazdaság része áttételesen, ezért tud rá választ adni a piac (ellentétben mondjuk egyes társadalmi kérdésekkel!). Pont az alternatív energiaforrások miatt végtelen a növekedés. A Nap mindig fog sütni, márpedig abból már az energia megoldható. Ami elképzelhető, hogy egyes területeket, pl. a vizet feléljük, de erre egyrészt nincs még esély a közeljövőben, másrészt erre megoldást kell találni, de az nem jelenti az egész gazdasági rendszer felszámolását. Vészhelyzetben az állam még mindig közbeléphet, és korlátozhatja a vízgazdálkodást. De bőven van időnk piacbarát megoldást találni: máris léteznek víztisztítóberendezések! Ami probléma lehet az egyes fejlődő országok vízellátása rövid távon. Itt nincs más megoldás egyelőre, csak a fejlett területek lakóinak szolidaritása, amire nagy szükség lenne! Az állam nem minden esetben rossz gazda. De általában gazdasági társaságok, termelőeszközök esetében rossz gazda. Egyszerűen nem erre találták ki: bürokratikusan tekint a gazdaságra is. Illetve, ami egy többmilliós közösségben mindenkié, az senkié! A bankrendszerről pedig nem azt mondtam, hogy korlátozni kellene! Egyszerűen csak nem kell pénzzel tömni. A gazdaságot, benne a bankrendszert, pénzügyi rendszert is, el kell az államtól választani! Ez jelenti a korrupciós és a gazdasági szféra "élénkítésének" megszüntetését is! Például a bankrendszer állandó kimentése, és az adófizetők pénzén megvalósított garanciák vezettek a legnagyobb részben a jelenlegi válsághoz! Szóval a válság nem elsősorban a kapitalizmus, hanem az állammal összefonódó gazdaság, vállalati szféra válsága! A megoldás így nem több állam, hanem kevesebb állam. És több kapitalizmus!
Észrevétel jelentés

Insider

2012. február 12. vasárnap
Manedal: Miből gondolod, hogy én bármiféle centralizált világkormányra gondolok? Egyébként ha már itt tartunk, akkor ilyen centralizált világkormány már most is létezik, csak még nincs hivatalosan bejelentve, ugyanis a nemzetközi pénzvilág úgy mozgatja a világ legnagyobb államainak politikáját és kormányait is, ahogy akarja. Szerinted mondjuk Obamát vagy esetleg Mitt Romney-t - ha csak pl az USÁ-t nézzük - az emberek fogják megválasztani? Egy túrót. A kisebb, regionális egységeknek igenis nagy szerepe lenne - már csak azért is, mert a legtöbb ember nem tud és nem is akar igazán nagy egységekben gondolkodni. Sőt, a nemzeteknek is megmaradna a szerepük, csak elsősorban kulturális és társadalmi szinten. A gazdaságban pedig véleményem szerint igenis alkalmazni kell a TERVgazdálkodást, csak nem beteg, ideológiai alapon, azaz ha a disznó hatot fialt, akkor nem kell és nem is szabad azért 16-ot hazudni, mert ez a felsőbb pártutasítás. A gazdasági rendszer átalakítását pedig nem hogy semmi nem, de MINDEN indokolja. Ugyanis a kapitalista gazdasági berendezkedés sajátságai miatt elöbb-utóbb, (de inkább előbb) egyszerűen fel fogja élni a bolygót. Egy zárt rendszerben ugyanis lehetetlen végtelen növekedést produkálni. A Föld, pedig egy zárt és véges rendszer. A kapitalizmus pedig nem létezik növekedés nélkül. Neki még a stagnálás is visszaesésnek számít. Ez nem mehet a végtelenségig, és nem is szabad hagyni, hogy menjen. Az pedig egy városi legenda, hogy az állam minden esetben rosszabb gazda, mint a magántulajdonos (mert ugye mi is valójában az állam?). Az szabadságot az különbözteti meg a szabadosságtól, hogy a szabadság képes a saját maga korlátozására, a szabadosság pedig képtelen. Ma ugyanis nem gazdasági szabadság van (hiszen mekkora eltérések vannak egyes jogilag egyenlő szereplők lehetőségei közt), hanem gazdasági és főleg pénzügyi szabadosság. A bankrendszer azt hiszi, hogy bármit megtehet, így abban egyetértünk, hogy korlátozni kell őket. De ha már őket korlátozzuk a humánus működés érdekében, akkor miért ne lehetne korlátozni ugyanilyen szempont alapján akár a gazdasági szereplőket is? Nem a hatalom és/vagy annak koncentrációja a baj, hanem az, hogy ki és mire akarja azt felhasználni. Ugyanis a hatalom egy eszköz. (akinek az cél, az úgy is akarja felhasználni.)
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 12. vasárnap
Arra semmi szükség, hogy valamiféle centralizált világkormány határozza meg a gazdaságpolitikánkat! Ha elvesszük a gazdaságirányítást a nemzetállamoktól, akkor onnantól lenini tervgazdaságtól a dzsudszeig akármilyen hülyeséget bevezethetne az, aki megszerzi a centralizált gazdaságirányítás felett a befolyást, erre pedig semmi szükség. Egyéb nemzeti összefogást sem tartok feltétlenül szükségesnek, mert akkora változásokat én nem terveznék. Jelenleg semmi nem indokolja a gazdasági rendszer gyökeres átalakítását. Amit alakítani kell, azt meg meg lehet oldani nemzeti szinten is. Azért sem látom szükségét, mert én a szabadabb piacgazdaságot látom járható útnak, kevesebb állammal, és persze kevesebb mutyival. Például a bankoknak sem adnék egy fillér kisegítést sem...
Észrevétel jelentés

Insider

2012. február 12. vasárnap
Mandela: Abban te teljesen biztos vagy, hogy ha egy már amúgy erősen kivéreztetett (és most még csak ne is a görögökre gondoljunk, hiszen ott azért magasabbak a fizetések, mint itthon, hanem vegyük a magyarokat) nép esetében az üdvözítő megoldás a tovább préselésük? Amellett, hogy persze, ésszerűsíteni kell a költségeket, nem lehet, hogy esetleg azt kellene megvizsgálni, hogy nem lehetne-e esetleg másként csinálni a dolgainkat (és még csak nem is az Orbán féle "unortodoxiára" gondolok, mert ha "unortodoxia" akkor el tudnék én személy szerint másfélét is képzelni. :) Ezen véleményem szerint csak a rendszer (és ebben benne van vastagon a politikai, de leginkább a gazdasági rendszer) átalakításával lehet változtatni, ám ez egyedül, csakis nemzetállami szinten nem fog menni. Ha így teszünk, olyan egyedül maradunk a kuruckodásunkkal, mint az ujjam. Mivel nem egy és nem két országnak szinte ugyanaz a problémája az EU-ban, a világon, és sajnos egyre többnek lesz ugyanaz, érdemes lenne inkább egy általános, mindenki által járhatóbb megoldáson gondolkodni, mit a folyamatos és erősödő megszorítások. Ez egy ideig megy talán, de egy idő múlva elszakad a cérna, és annak csúnya háború (polgár, vagy szélesebb körű) lesz a vége! Nem lenne ezt emberségesebb elkerülni? Az lenne, ha a mai politikai elitnek jelentene ez a szó bármit is....
Észrevétel jelentés

Asi Mindasi

2012. február 11. szombat
Jesszus mária - hát akik mások vesztét kívánják, azok magukat veszejtik el. ----
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 11. szombat
Sajnos egy olyan helyzetben, ahol egy állam túlköltekezett, a megszorítás a leglogikusabb lépés. Pontosabban a költségek valamilyen visszafogása mindenképpen. Amire figyelni kell az az, hogy a gazdasági növekedésnek is legyen tere. Azt hiszem ezt nevezik "unortodoxiának":)) Alapvetően azonban nem tudom elveti a szigorú költségvetési politikát, mert ellenkező esetben eladósodunk, vagy még több megszorítás lesz szükséges!
Észrevétel jelentés

Insider

2012. február 11. szombat
Mandela: Valójába nincs köztünk olyan nagy nézeteltérés, mint azt hiszed esetleg, legfeljebb csak abban, hogy melyikünk miben látja a kiutat ebből a helyzetből. :) Szerintem az értelmetlen megszorítás ott sem fog sehová vezetni, ahogyan itthon sem vezet. Sőt, ott még durvább ellenállás lesz, mivel nekik a relatíve "sok"-ból kell megszorítani, a mi relatíve "kevésünkhöz" képest. Bátor lépések kellenek a megoldáshoz, de nem azok, amelyek most történnek.
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 11. szombat
Insider! Oké, igazad van. DE! Azzal, amit írsz, azzal csak azt támasztod alá, amit én írtam! Ugyanis, mint látszik a görögöknél a második legszarabb a helyzet. Az íreket is baszogatják, egy ideje ők is bajban vannak (PIG!), legfeljebb nem akkorában, mint a görögök. A válság pedig sok tényezőből áll össze. Szóval, ha mondjuk rásegít egy alacsonyabb GDP-növekedés, magasabb eladósodás, vagy akár valami külső tényező, akkor a deficit-ezüstérem simán elég ahhoz, hogy valaki a legnagyobb bajban legyen! Nem tudom, hogy ezen komponenesek terén mi a helyzet a görögöknél, de, hogy VALAMIT el kellett tolniuk az logikai szükségszerűség!
Észrevétel jelentés

Insider

2012. február 11. szombat
Mandela: Oké, tegyük fel igazad van. Tehát a Görögökkel az a baj, hogy többet fogyasztottak el, mint amennyit megtermeltek...oké, ez világos. DE, légyszives, mutass nekem csak egyetlen olyan országot, amelyiknek nincs éves államháztartási hiánya. Ne is kalandozzunk messzire, maradjunk csak az EU-ban, hiszen végtére is még egyelőre ott vagyunk. 2009-ben a legnagyobb államháztartási hiányt a GDP százalékában felvételeket Írország (-14,3%), Görögországban (-13,6%) Az Egyesült Királyságban (-11,5%), Spanyolország (-11,2%), Portugáliában (-9,4%), Lettországban (-9,0%), Litvániában (-8,9%), Románia (-8,3%), Franciaország (-7,5%) és Lengyelországban (-7,1%)....stb, stb, stb.... A legalacsonyabb hiány felvételeket Svédországban (-0,5%), Luxemburgban (-0,7%) és Észtországban (-1,7%). És érdekes módon a németek és a franciák összefogva mégsem az íreket "bacogatják", vagy az angolokat...pedig nekik is közel ugyanannyi az éves saruk, mint a Görögöknek. Ja persze...nyilván az euró miatt....node az íreknél is Euró van, és több is a hiányuk, mint a görögöknek, akkor miért nem oda akarnak kinevezni IMF-es alkalmazott kormányfőt?
Észrevétel jelentés

János Elvtárs

2012. február 11. szombat
Amin itt vitatkoztok, annak köze nincs a lényeghez. Kétségtelen, hogy a görögöknél a kapitalizmus elég viccesen működött, de ez szemernyit sem csökkenti annak igazságát, hogy a kapitalizmus egy velejéig romlott rendszer, amely semmi másról nem szól, mint hogy az ügyesebbek és pofátlanabbak mindent elszednek a többiektől, akiket kilátástalan nyomorba döntenek. A cikk ezt fogalmazza meg ironikus stílusban. És jól teszi, mert épp ideje annak, hogy a nép ökle végre lesújtson az őt büntetlenül fosztogató gazemberekre.
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 11. szombat
Statisztikából igen sokféle van, de a lényeg nem is ez! Lehet, hogy termelékenyek voltak, még szorgalmasak is lehetnek. Viszont a tények egészen biztosan azt mutatják, hogy akármennyit termeltek, azt felélték, annál többet költöttek, mint amennyit szabadott volna. Az OECD országok közül a görögök "költekezése" (ez csak a sima szociális kiadásokat nézi!) igen magas. Igaz a pofázó németeknél még magasabb..
Észrevétel jelentés

Insider

2012. február 11. szombat
Mandela: Látom nem sokat értettél meg a cikkből. :( A dolog lényege, hogy amivel te vádolod a görögöket az egyszerűen NEM IGAZ. És még csak nem is te hazudsz, hiszen csak ismételgeted a téves közhelyeket. Nem az EU és a föderalizmus a rémálom, hanem inkább a jelenlegi formája. Meg lehetne ezt úgy is csinálni, hogy normálisan működjön.
Észrevétel jelentés

Utopszkij

2012. február 11. szombat Értékelés 5 / 5Értékelés 5 / 5Értékelés 5 / 5Értékelés 5 / 5Értékelés 5 / 5
Mandela!
Nézd meg a
http://pogi.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=172863&bejcim=Radikalis_beremelest&todo=/ cikkben a táblázatot (az egész cikket érdemes elolvasni). Itt látható, hogy a termelékenység Görögországban nem maradt el számottevően az EU átlagtól (magasabb mint például nálunk), Továbbá, hogy az f őre számolt termelékenység magasabb az egy munkaórára számoltnál.
(az egy főre vetített termelékenység Japánéhoz hasonló!!!!!)
Ez azt jelenti, hogy a Görög dolgozók hosszabb időt töltenek adott idő egység alatt munkában mint az EU átlag - ennyit a lusta Görögökről. Ezek nem szóbeszédek, hallomások hanem statisztikai TÉNYEK.
Észrevétel jelentés

Mandela

2012. február 10. péntek
No, álljunk meg egy szóra! Arról hallott a kedves cikkíró például, hogy a görög munkahelyeken egyes esetekben azért is prémiumot kapott a dolgozó, ha IDŐBEN BEMENT? Lehet hőbörögni, vakon jónak lefesteni a károsat, de tény: a görögök túlköltekeztek! Munka nélkül élveztek javakat, amik így fedezetlenek voltak! Márpedig alapvető logikai igazság, hogy, ha a kevesebből veszel ki többet, akkor abból baj lesz! Ez persze önmagában nem gond Európának, hiszen a görögök innák meg ennek a levét normális esetben. Csakhogy Görögország az eurozóna tagja. Innentől kezdve a görögök mélyrepülése magával rántja az egész eurozónát. Az csak természetes, hogy a görögöknek kutya kötelességük most összehúzni a nadrágszíjat. Ahogyan az is, hogy ezt az EU keményen bevasalja rajtuk! VAGY lehet nekik drahmában fizetni holnaptól. Senki nem kényszerít senkit EU-tagságra, de, aki élvezi az eurót, annak a kötelességeket is vállalnia kell! Az meg a demagógia teteje, ha valaki itt szolidaritásról beszél. Az eurozóna országai tavaly óta mást nem csinálnak, mint pénzzel tömik Görögországot. Köztük a lesajnált, "birkapásztor" káeurópai csehek és tótok segítik ki Platón és Arisztotelész országát! Én is baromira ellene vagyok általánosságban az EU és az IMF diktátumainak, a föderalizmus rémálmának és az egész brüsszeli eurokrata vízfejnek, de ebben a konkrét esetben nem nekik van mit szégyellni, hanem a helléneknek!
Észrevétel jelentés
IWIWSatartlapGoogle bookmarkDel.icio.usTwitterLinkter.huvipstart.huFacebookMyspace bookmarkDiggUrlGuru.huBlogter.huMyspace bookmarkJP-Bookmark
13. - 14. szám

cimlap13 14

HOZZÁD SZÓLUNK!

Rendeld meg a
Munkások Újságát!
Három hónapra 1000 Ft,
fél évre 2000 Ft,
egy évre 4000 Ft.

Bővebben


Kövess minket a Facebookon is!
 

Bejelentkezés
Hírlevél
Leiratkozáshoz elegendő az e-mail megadása.
rr11
Marxista.hu

marxista.hu

Világ proletárjai, egyesüljetek!
  • A család és a Marx Károly Társaság tudatja, hogy Rozsnyai Ervin marxista filozófustól 2012. május 16-án 13.45-kor búcsúzunk a Fiumei úti Sírkert szóróparcellájában. A család kéri, mellőzzük a részvétnyilvánítást.

  • Múlt vasárnap az eső ellenére is tízezrek vonultak az utcára, hogy tiltakozzanak a jobboldali kormány újabb megszorításai és a szegényeket sújtó adóemelései ellen. Barcelonától Madridig az összes tartományi fővárosban utcára vonultak az elégedetlen tömegek, hogy tiltakozzanak a néppárti kormány ellen. [...]

  • Mintegy 60 000 diák és szakszervezeti tag vonult az utcákra Santiago de Chilében, hogy ingyenes és minőségi oktatást követeljen. A múlt szerdán tartott demonstráción, amelyet a Chilei Egyetemisták Szövetsége rendezett, mintegy 60 000 ember vett rész. A tömeg békésen vonult végig a [...]

  • 40 000 ember gyűlt össze múlt csütörtökön Oslóban, hogy elénekelje a fasiszta terrorista, Anders Breivik által legjobban gyűlölt dalt, Pete Seeger Children of the Rainbow nevű szerzeményét. A dalt Breivik korábban a gyermekek agymosásának eszközeként bélyegezte meg. Norvégiában tovább folytatódik a [...]

Le Monde diplomatique Magyar on-line kiadás

Kezdőlap

  • „Megcsörren a vekker. New York-i lakásában Michael Galpert, a 28 éves internetvállalkozó kipattan az ágyból. Leveszi fejéről a pántot, amely agyhullámait és alvási fázisainak görbéit rögzítette az éjszaka. Kimegy a...

  • „Ha a hollandok az 1839. évi szerződést közönséges papírfecninek tekintik, jogunkban áll a belga határokról szóló vitát újra megnyitni” – mondta indulatosan Eric van Hooydonk 2009 augusztusában. Vajon a tengerjogi...

  • A pénzügyi válság újabb és újabb fejezetei egy sajátos, mára már a társadalmi élet egészében jelen lévő szubjektumot állítanak elénk: az eladósodott embert. Az adósság jelensége ugyanis nem korlátozódik a...

  • A bérdömping ellen az európai minimálbér a megoldás. Ne fordulhasson elő, hogy a versenyképességre hivatkozva az egyes országban más országok még alacsonyabb béreire hivatkozva csökkentsék a munkabéreket. A szakszervezetek körében...

  • Az új elnök május 6-i megválasztása után alig néhány nappal részt vesz majd a G20-ak találkozóján. Rögtön döntenie kell, hogy elfogadja, újratárgyalja vagy mindenestül elutasítja a német jobboldal által javasolt...

Útkövetések

Copyright © 2012 MUNKÁSOKÚJSÁGA.  Tárhelyünket a joomlaportal.hu üzemelteti 
Download from Free Joomla Template

Admin